
Kierowcom nie trzeba wyjaśniać, jaką rolę odgrywa zawieszenie samochodu.
Sprężyny progresywne pracują trochę w inny sposób niż zwyczajne. Są elastyczne i sprawnie przystosowują typ reakcji do sytuacji. Komfort jazdy niknie, jeśli sprężyny są gęste i krótkie, a tego typu zawieszenie ma większość pojazdów. Nowe sprężyny mają zupełnie inną budowę: nie są równomierne, mają górę i dół, przerwy między zwojami też się różnią. Takie rozwiązanie również przy nietypowym zawieszeniu poprawia wygodę jazdy.
Zmienić sprężyny na progresywne?
Niektórzy mówię, że ten rodzaj sprężyn jest za bardzo nietypowy i rzadko akceptują ich funkcje. Znane marki teraz jeszcze nie montują tego zastosowania w autach, z tego powodu sprężyny progresywne kupujemy wyłącznie jako dodatkowe części. Problemem może być to, że akumulatory do łodzi są mniej stabilne na zakrętach. Rzeczywiście, ich działanie zmienia się w zależności od sytuacji. Pojazd inaczej reaguje na skręcanie w lewo, w inny sposób działa hamując. Należy się przyzwyczaić do ich zachowania i nauczyć kontrolować samochód.

Montaż
Następną różnicą między sprężynami progresywnymi a tradycyjnymi jest podział na dół oraz górę. Powinniśmy założyć je w serwisie, bo po co sprawdzać własne odpowiednią wiedzę. Ekspert ma zainstalować sprężyny w dobrym kierunku, by działały zgodnie z przeznaczeniem.
Inne normy są podobne, jak przy montażu sprężyn tradycyjnych: wymienia się je parami, na jednej osi właściwe części.
Wymiana sprężyn
Od razu warto zwrócić uwagę, że regularne serwisowanie zawieszenia i zmiana sprężyn są konieczne. Najlepiej zrobić szczegółowy przegląd przed zimą, żeby nie bać się wypadków. Sprężyny rdzewieją w niesprzyjających sytuacjach na drodze, a sól, do posypywania jezdni szczególnie ma zły wpływ.