Czy na niektórych kwestiach da się zaoszczędzić gdy chodzi o prowadzenie firmy? W jakim miejscu tego typu oszczędności szukać?

Każda firma czy to bardzo młoda, czy też taka, która na rynku działa już bardzo długo stara się, by zniżyć wydatki wiążące się z obsługą codziennych czynności. Chodzi o to aby tak zoptymalizować wydatki, by nie było trzeba zatrudniać dużej ilości osób. Gdzie możemy poszukiwać oszczędności? Jakim procesom i czynnościom warto się przyjrzeć?

faktury papierowe

Autor: Savoir-faire Linux
Źródło: http://www.flickr.com
Dobrze jest spojrzeć na to jak wygląda obieg faktur w naszym przedsiębiorstwie. Często bowiem czynności, z jakimi obsługa faktur jest związana można zautomatyzować. Nie każdy wie, iż istnieją bardzo pomocne programy do takich zadań- Efematic. Warto wiedzieć, że tego rodzaju automatyzacja to oszczędność na czasie jak również oszczędzenie jeśli chodzi o wydatki, a przy tym też poprawienie sprawności, z którą wykonuje się tego rodzaju zadania. Całość procesu rozpoczyna się od zeskanowania faktury. Wykorzystuje się do tych czynności bardzo często system OCR. W takim momencie faktury są wprowadzane do systemu i są rejestrowane. Prostsze jest rozpoznanie faktur i przyporządkowanie ich do konkretnego działu firmy jak i konkretnej osoby, jaka następnie zajmuje się przydzielonymi zadaniami. Bardzo wygodne jest to, iż dostępna jest elektroniczna wersja faktur w systemie, w ten sposób możemy zajrzeć do niej bez potrzeby posiadania jej papierowej wersji. Na każdym z etapów faktura może zostać zaakceptowana albo też odrzucona. Przy czym kiedy przejdzie ona już wszystkie szczeble trafia do działu księgowości, który tą fakturę księguje. Jak widać jest to duże ułatwienie szczególnie dla firm, które obsługują sporą ilość klientów i mają kilka działów albo poziomów decyzyjnych.

e-faktura

Autor: lab604
Źródło: http://www.flickr.com
Odnośnie księgowości tu również jesteśmy w stanie poszukać oszczędności. Może zdarzyć się tak, że o wiele taniej będzie zlecić takie zadania firmie z zewnątrz, aniżeli gdybyśmy mieli znaleźć dodatkową osobę na takie stanowisko. Należy zorientować się jak wyglądają oferty biur rachunkowych dla przedsiębiorstw. Właśnie taki outsorcing, czyli oddelegowanie części zadań firmom zewnętrznym może być też pomysłem na zminimalizowanie innych wydatków. To nie jedynie księgowość, ale na przykład usługi call center albo też wiele innych. Dobrze będzie przyjrzeć się zadaniom firmy oraz pomyśleć czy nie będzie taniej kiedy wynajmiemy kogoś z zewnątrz zamiast samemu, w swoim zakresie poszukiwać pracowników. Często przedsiębiorstwa takie oferują usługi kompleksowe, co w dodatkowy sposób oszczędza nam czas, jaki możemy przeznaczyć na inne, bardziej istotne działania związane z prowadzeniem działalności, na przykład na marketing. Warto więc przemyśleć tą kwestię.

Czy wiesz, że kolejne bardzo ekscytujące artykuły są tuż obok? Kliknij i zerknij pod link (http://inoffice.pl/biuro-wirtualne/), a na pewno poczujesz satysfakcję.

/J]