Czy dobrze jest łożyć na social media marketing?

Obowiązek istnienia marki w internecie dzisiaj już nie wzbudza zastrzeżeń, natomiast bez przerwy pojawiają się nowe drogi reklamy w sieci. Social media to coraz popularniejsze narzędzie e-marketingu – czy jest sens w nie inwestować?

Analizując wady i zalety kampanii marketingowej w mediach społecznościowych, trzeba w pierwszej kolejności uściślić rozumienie definicji social media marketing. To pojęcie najczęściej ujmowane jest zbyt wąsko, jako reklama (reklama wielkoformatowa) na Facebooku. Facebook z pewnością jest liderem marketingu w social mediach, jednak nie wolno zapominać, iż nie jest to jedyny sposób dotarcia do konsumentów.

Inne godne uwagi serwisy to np. Twitter, LinkedIn, albo YouTube, jak również szeroko pojmowana blogosfera. Firma może dyskretnie reklamować się za pośrednictwem publikacji sponsorowanych na blogach, śmiesznych filmów video, albo nie generujących dużych kosztów akcji konkursowych na firmowym fanpage w serwisie Facebook. Więcej o tym . Te działania – o ile są przydatne, przemyślane i mają sens – są pozytywnie odbierane przez potencjalnych klientów.

facebook na laptopie

Autor: Impassion Afghanistan
Źródło: http://www.flickr.com

Z jakich powodów social media marketing jest coraz bardziej doceniany przez duże i małe marki? Otóż reklama na Facebooku oraz w innych mediach społecznościowych jest reklamą charakteryzującą się znaczną skutecznością. Nie dlatego, że generuje największe zyski – bo tak się nie dzieje – lecz dlatego, że powoduje ukształtowanie się unikatowej relacji pomiędzy marką a jej klientami. Więcej na ten temat dowiesz się na artefakt.pl.

Czynny udział grupy docelowej w działaniach marketingowych przedsiębiorstwa zwiększa wiarygodność marki oraz wywołuje wierność klientów wobec niej. Social media pozwalają dotrzeć bezpośrednio do dokładnie konkretnej grupy docelowej, to znaczy do osób o określonym wieku, płci, zainteresowaniach, albo społecznym statusie. To sprawia, że działania marketingowe są precyzyjnie ukierunkowane na odbiorcę, a zatem i bardziej skuteczne.

Niemniej warto wykorzystać to praktyczne narzędzie marketingowe, najlepiej z pomocą dobrej firmy, łącząc je efektywnym pozycjonowaniem strony, czy reklamą tradycyjną. Z uwagi na fakt, że działania w social media nie mają na celu napędzać głównie wzrostu sprzedaży, to rzecz jasna, nie powinny stanowić wyłącznego sposobu promowania produktów.