zajęcie dla studiujących, nabór pracowników

Czas wakacyjny służy studentom do podjęcia pracy. Naturalnie wtenczas dostrzega się najwięcej propozycji pracy dla młodych ludzi, którzy studiują. Studenci marzą o pracy w sporej korporacji, własnej jednostce, czy urzędzie, ale w okresie studiów łapią się jakiegokolwiek zajęcia.

wyobrażenie - firma

Autor: Emiliano García-Page Sánchez
Źródło: http://www.flickr.com
Praca dla studentów, Randstad w szczególności dla uczących się w systemie dziennym to przede wszystkim stanie za ladą, porządkowanie, bądź korepetycje. Studenci swoją przygodę z pierwszą pracą na ogół rozpoczynają od roznoszenia ulotek. Propozycji owego typu w serwisach ogłoszeniowych jest dużo, jest to natomiast najmniej opłacalne zajęcie. W różny sposób krajowi żacy umieją zapracować na swoje utrzymanie w dużych miastach.
Studenci nie podlegają ubezpieczeniu społecznemu i zdrowotnemu, przez co ustanawiają łakomy kąsek także dla rozmaitych chlebodawców. Student to człowiek, który żadnej pracy się nie boi. Nie zawaha się zostać testerem gier, lub stałym bywalcem imprez, żeby zapracować parę setek.

Rekrutacja pracowników to proces czasochłonny, jaki zachodzi etapowo. Wybór właściwego pretendenta na dane stanowisko pracy nierzadko bywa rzeczywistym wyzwaniem, w szczególności w przypadku, gdy wielkość nadesłanych aplikacji jest wyjątkowo wysoka, co nierzadko się zdarza. Popyt na pracę ciągle rośnie, w związku z tym rywalizacja jest duża i niełatwo jest się przebić. Prócz rekrutacji prasowej i internetowej można korzystać z własnych źródeł wiadomości o kandydatach, przeszukiwać branżowe portale nawiązując kontakty (zobacz wlacznik szklany) z aspirantami, oraz kontaktować się z pracownikami już zatrudnionymi. W bazie dostępnych jest kilkadziesiąt tysięcy aspirantów, jakich zweryfikowano pod względem dziedzin, wiedzy i praktyki. Każda rekrutacja tworzy się z kilku części.
typ

Autor: Erich Ferdinand
Źródło: http://www.flickr.com
Zdefiniowanie wymogów rekrutacyjnych, określenie profilu znakomitego pretendenta, wykonanie kampanii rekrutacyjnej za pośrednictwem prasy i największych portali online i ogłoszeniowych.

Ważna jest także weryfikacja nadesłanych CV pod kątem wymagań, oszacowanie referencji, również wykonanie wywiadów kwalifikacyjnych. Negocjacje takie wiodą najwyższej klasy profesjonaliści psychologii, praktycy HR, specjaliści sektorów.