Z pojęciem wyceny firmy czy też zorganizowanej jej części przedsiębiorca może się zetknąć już wcześniej przy różnych innych okazjach. Wycena przedsiębiorstwa lub udziałów spółki jest np. typowym działaniem w sytuacji dokonywania zmian struktur prawnych zakładów. () Wszelkiego rodzaju wycen dokonuje się też przy okazji sporządzania skonsolidowanych sprawozdań finansowych do wycenienia wartości godziwej aktywów. Wycena może być również elementem zabezpieczeń przyznawanego przez bank kredytu. Wyceną firmy można także nazwać najprostsze symulacje porównawcze wyników własnej firmy w stosunku do wyniku oraz wartości spółek giełdowych, które może dokonać praktycznie każdy, kto ma informacje o rynku kapitałowym a także giełdzie.
Jeżeli poszukujesz innych danych na opisywany wątek, to także rzuć okiem na podział kompozytów analogiczne serwisy, które podnoszą tę problematykę.
Niestety pożyteczność tych wszystkich wycen do kompetentnego poznania wartości przedsiębiorstwa w etapie sprzedaży jest znikoma.
Jest to spowodowane tym, że wartość zakładu można określać w inny sposób a strategiczną kwestią, którą powinno się zawsze w pierwszej kolejności uwzględnić dokonując wyboru metod wyceny jest jej cel. Nadzorując od wielu lat praktykę biznesową mogę zauważyć, że całkowicie inaczej przygotowuje się wartość zakładu dla celów księgowo- podatkowych, inaczej w procesie wprowadzania akcji spółki do obrotu giełdowego a jeszcze inaczej przy pozyskiwaniu dla spółki inwestora strategicznego. Przeczytaj: machate.pl/wycena_przedsiebiorstw-oferta.html.
W związku z tym jednym z koniecznych elementów procesu sprzedaży firmy jest określenie wartości tej firmy pod względem rozważanej transakcji.Rodzajów wyceny firmy jest bardzo wiele, ale do zadań sprzedażowych wykorzystuje się zasadniczo 3 grupy metod: porównawcze, dochodowe i majątkowe, z którymi należy zaznajomić.