Różnorodne odmiany reklam używane w obiektach handlowych, jak w zestawieniu z pozostałymi wypadają standy

Nowoczesna reklama używa wszystkiego, co tylko można, żeby przyciągnąć i zachęcić klientów. Dlatego też idąc chodnikiem czy udając się do pierwszego lepszego sklepu może się minąć wiele różnych reklam. Czy w każdym przypadku będą one skuteczne – trudno to stwierdzić. Lecz ich obecność będzie świadczyć o tym, że firmy cały czas próbują się wybić pośród konkurentów, uzyskać kolejnych odbiorców czy chociażby poinformować o swoim istnieniu. W większości sklepów można przykładowo spotkać różnego rodzaju standy, czyli leciutkie, proste do przestawiania formy reklamowe w kształcie przykładowo postaci albo półek.

reklama

Autor: clry2
Źródło: http://www.flickr.com
Standy cechują się dość dużą skutecznością, bo niekiedy najzwyczajniej zagradzają konsumentom drogę, a w każdym razie zmuszają ich do przyciągnięcia wzroku. Z tego też powodu uważa się je za jedną ze skuteczniejszych form reklamy w takich miejscach jak markety albo sklepy, i rzeczywiście zachowania klientów będą tę tezę potwierdzać. Jak pokazują badania, efektywność standów jest całkiem spora, choć rzecz jasna wszystko będzie zależeć od ich rodzaju i ustawienia.

Najczęściej wykorzystywane odmiany standów to postaci i półki – oferta ze standami. Standy półkowe mają wysokość od kilkudziesięciu centymetrów do blisko dwóch metrów, a ich głównym zadaniem będzie promowanie określonych towarów. Jak sama ich (pełna treść-kliknij na ten odnośnik) nazwa wskazuje, składają się z kilku półek, na jakich ustawia się reklamowane produkty w taki sposób, aby dało się je prosto i szybko wyciągnąć. Robi się je przeważnie z grubej tektury lub tworzyw sztucznych, a ich

reklama

Autor: minimalform
Źródło: http://www.flickr.com

charakterystyczną cechą przeważnie jest interesująca, przyciągająca wzrok kolorystyka. Kolejnym często używanym typem reklamowych standów są postacie.

Takie standy są jeszcze łatwiej zauważalne, szczególnie jeśli przedstawiają jakąś znaną postać, przykładowo piłkarza czy gwiazdę muzyki. Mają one przeważnie naturalne wymiary, a wykonuje się je z porządnej pięciowarstwowej tektury albo bardziej trwałego PCV. Standy postaci często mają kieszonki na ulotki i materiały reklamowe, które klienci w łatwy sposób mogą ze sobą zabrać i je przeczytać.