Marketing relacji polega na nawiązywaniu i utrzymywaniu stałych relacji z klientem. Z tym, że nie chodzi tutaj o miłych asystentów sprzedaży, którzy bawią nas ciekawą rozmową, żywiąc nadzieję, że następnym razem wpadniemy znowu na luźną pogawędkę, a korzystając z okazji kupimy sobie coś nowego. Taki typ marketingu koncentruje się głównie na usługach, które proponujemy klientom. Na podstawie tej wiedzy narodził się program lojalnościowy (odsyłam tutaj).
Jest to kolejna z prób zatrzymania klienta na dłużej. Jeśli się nad tym chwilę zadumamy, to prawie każda sieć marketów posiada dokładnie coś takiego. A gdy zaglądniemy do naszej portmonetki, zauważymy, że trzymamy w nim co najmniej kilka kart stałego klienta. To właśnie przykład takiego marketingu. Dostając tego typu kartę, od razu jesteśmy informowani, że dowolny zakup to jakiś konkretny bonus- punkt, bądź następna zniżka. W ten sposób otrzymujemy sygnał, że robiąc zakupy w tym miejscu jesteśmy w stanie oszczędzić. Pragniemy przychodzić tutaj, gdyż to się nam opłaca. Wiadomo,że, to się stanie w niesprecyzowanej przyszłości, gdyż te rabaty musimy jeszcze uzbierać, jednakże obietnica jest kusząca.