Kierowcom nie trzeba wyjaśniać, jaką rolę odgrywa zawieszenie samochodu.
Sprężyny progresywne pracują trochę w inny sposób niż zwyczajne. Są elastyczne i sprawnie przystosowują typ reakcji do sytuacji. Komfort jazdy niknie, jeśli sprężyny są gęste i krótkie, a tego typu zawieszenie ma większość pojazdów. Nowe sprężyny mają zupełnie inną budowę: nie są równomierne, mają górę i dół, przerwy między zwojami też się różnią. Takie rozwiązanie również przy nietypowym zawieszeniu poprawia wygodę jazdy.
Zmienić sprężyny na progresywne?Niektórzy mówię, że ten rodzaj sprężyn jest za bardzo nietypowy i rzadko akceptują ich funkcje. Znane marki teraz jeszcze nie montują tego zastosowania w autach, z tego powodu sprężyny progresywne kupujemy wyłącznie jako dodatkowe części.
Prezentowany temat Cię fascynuje? Zatem odsyłam tu, gdyż odnajdziesz tutaj ciekawe informacje na omawiane zagadnienie, które warte są zainteresowania.
Problemem może być to, że samochody są mniej stabilne na zakrętach. Rzeczywiście, ich działanie zmienia się w zależności od sytuacji. Pojazd inaczej reaguje na skręcanie w lewo, w inny sposób działa hamując. Należy się przyzwyczaić do ich zachowania i nauczyć kontrolować samochód.
MontażNastępną różnicą między sprężynami progresywnymi a tradycyjnymi jest podział na dół oraz górę. Powinniśmy założyć je w serwisie, bo po co sprawdzać własne odpowiednią wiedzę. Ekspert ma zainstalować sprężyny w dobrym kierunku, by działały zgodnie z przeznaczeniem.
Inne normy są podobne, jak przy montażu sprężyn tradycyjnych: wymienia się je parami, na jednej osi właściwe części.
Wymiana sprężynOd razu warto zwrócić uwagę, że regularne serwisowanie zawieszenia i zmiana sprężyn są konieczne. Najlepiej zrobić szczegółowy przegląd przed zimą, żeby nie bać się wypadków. Sprężyny rdzewieją w niesprzyjających sytuacjach na drodze, a sól, do posypywania jezdni szczególnie ma zły wpływ.