reklama typu outdoor kojarzy się z wielkim rozmiarem, nowoczesnymi nośnikami, a nawet niestandardowymi podejściami. Mieści ona obszerne spektrum publikatorów – od dynamicznych (mieniące się światła) do pasywnych (plakat).
Lokowana bywa na ulicy, w punktach użyteczności publicznej i w środkach komunikacji . To przesył reklamowy, który odróżnia się od pozostałych nośników. Reklama outdoorowa – w przeciwieństwie do reklam zamieszczanych w mediach – nie dąży do dostarczenia jak najogromniejszej ilości informacji. Jej zamysłem jest zapewnienie szybkiej identyfikacji produktu. Niekiedy przekaz – by zakorzenić się w świadomości – ogranicza się do podania jednego wyrazu, na przykład miana firmy. I to często starczy, żeby łączyć konkretny produkt z jego marką. Reklama (stojaki na ulotki) zewnętrzna, żeby była skuteczna, musi więc obejmować minimum słów jak też maksimum fragmentów ekspresywnych- Media. Do tego, w wypadku reklamy outdoorowej, wykorzystuje się zasadę stopniowego napięcia – zatem rozpoczęcia kampanii od komunikatu, który interesuje, nęci swą tajemniczością. Następne reklamy powinny być logicznym rozwinięciem pierwszego, aż do finalnego komunikatu będącego rozwiązaniem zagadki.
Źródło: pixabay.com
Współcześnie technika przynosi wręcz nieograniczone możliwości kreacji reklamy typu outdoor. Outdoor, we współczesnych czasach, to już nie jedynie zwyczajne billboardy Katowice z zadrukowaną ofertą.
Pojawiły się dla przykładu trójwymiarowe, albo „wystające” poza billboard części (2 albo 3D) czy też inskrypcje typu day&night (widoczne w nocy oraz w ciągu dnia), zaś dzięki cyfrowym nośnikom albo rzutnikom mamy możność wyświetlenia reklamy na budynkach, chodniku, oraz na zachmurzonym niebie. Aktualnie billboardy Gdynia możesz ujrzeć wszędzie- super billboardy gdynia.