Działacze, którzy mają predyspozycje do prac ręcznych konstruują konkursy z nagrodami umożliwiające im się rozpropagować. Efektem tego jest powiększające się grono zainteresowanych chcących nabyć, prezentowane przez autora strony, produkty.
Innym środkiem na samofinansowanie są wielorakie rodzaje reklam internetowych jak . Naturalnie elementarnym medium informacji w sieci jest strona www, która także w naszym przypadku przekazuje informacje dotyczące proponowanych towarów bądź usług. Z powodów finansowych możemy na niej umiejscowić dla przykładu banery.
Do najbardziej wziętych należą banery główne, czyli ruchome bądź statyczne umiejscowione w górnej części witryny. Kolejną metodą, szczególnie denerwującą penetrującego Internet, jest Pop-Up, czyli samootwierające się nowe okno przeglądarki pokazujące mrugające slogany oraz inne składowe reklamy. Ostatnio, często używanym rozwiązaniem jest Top Layer, czyli krótka animacja nie wykracza ponad 30 sekund.
Alternatywą dla wszystkich wcześniej wyłonionych opcji jest Google Adsense, czyli usługa bezpłatna, która umożliwia twórcom stron (zobacz pozycjonowanie stron Artefakt) www zarabianie pieniędzy na wyświetlaniu trafnych reklam Google. Jej zaleta polega na braku wymogu posiadania zasobów programistycznych oraz zwracanie reklam do jej właściwych odbiorców. Wystarczy tylko spełniać wymogi, które określone są na stronie oraz stworzyć konto, aby z łatwością korzystać z proponowanych opcji.