Konkurencja wniejednej każdej dziedzinie przemysłu jest tak duża, że trzeba zwiększyć swoje starania w zabieganiu o miłe relacje z klientami.
Znacznie łatwiej współpracuje się z tymi, których znamy.
Źródło: http://www.sxc.hu
Starają się wtedy obie strony, by wszystko w relacjach biznesowych wyglądało jak należy. Tak wysoki poziom obsługi klientów wynika z marketingu związków. Inaczej zwie się to marketingiem relacji. Różni się on tym od klasycznego, że działa w obie strony. Nie jest wyłącznie formą promocji firmy. Chodzi o głębsze nawiązanie kontaktu z pracownikiem danej spółki. Wynika to z troski o dobro klienta oraz aby był zadowolony z naszej pracy. W obecnych czasach woli się taki rodzaj marketingu, gdyż jest on znacznie bardziej sprawny. Prawda, zabiera on sporo czasu, ponieważ nić biznesowej znajomości trzeba zacieśniać, a później o nią się troszczyć, ale wydaje się być znacznie bardziej opłacalny dla naszych zysków. W dziale marketingu trudno dzisiaj zobaczyć ludzi, którzy nie znają swoich partnerów biznesowych po imieniu. Czasy anonimowości się już skończyły. Do klienta trzeba zadzwonić, pogadać, zapytać, gdzie ostatnio był na wakacjach i dopiero pot em przejść do sprawy. Musimy także umieć wyczuć, na jak dużą zażyłość możemy sobie z klientami pozwolić.
Zatem działania w dziale marketingu to dzisiaj swoistego rodzaju praca z psychologią w tle. To bardzo zajmujące zajęcie. Marketing marketing relacji relacji stosuje się często w małych i międzynarodowych firmach.