Badania satysfakcji klientów to kluczowa rzecz dla każdego biznesmena, który usiłuje, by zawsze dawać kupującym najlepszą jakość artykułów i usług.
Tego gatunku analizy należy robić systematycznie, ponieważ zadowolenie kupujących musi być nieustannie monitorowane, dzięki czemu można zaprowadzać na bieżąco poprawki.
Badania satysfakcji klientów (), które robi się po prostu prosząc o odpowiedzi na pytania w ankietach są nierzetelne i pochłaniają wiele czasu. Źródłem takiego stanu rzeczy jest to, że ludzie zazwyczaj nie posiadają ochoty na wywiad. Dodatkowo gdy obok pytanego jest ankieter, często konsumenci krępują się, by odpowiadać zgodnie z rzeczywistością. Zatem najlepszym wyjściem dla osób, które chcą otrzymać rzetelne wyniki analiz, jest technika typu tajemniczy klient (). Opiera się ona na tym, że do punktu handlowego albo usługowego deleguje się badacza, który incognito ocenia obsługę i punktuje swoje spostrzeżenia. Zatrudnieni w sklepie nie mają pojęcia, że ten klient jest w rzeczywistości kontrolerem, zatem zachowują się bez skrępowania, tak jak zawsze. Technika ta została zaprojektowana po tym, jak wypunktowano wady zwyczajnych wizytacji w miejscach pracy – świadomi badania pracownicy zwyczajnie często udają.
Badania satysfakcji klientów techniką typu tajemniczy klient gwarantują rzetelne wyniki, które umożliwiają zrealizowanie koniecznych zmian. Taki eksperyment może uczynić, że wyrzucony z posady zostanie pracownik, który ignoruje wszelkie normy i tym sposobem odstrasza ludzi do zakupów w sklepie. Najlepiej więc robić takie badania satysfakcji klientów w oddziale, w którym zbiera się mniejszy zysk. Trafnym rozwiązaniem jest zrealizowanie paru ankiet na temat nastawienia kadry w określonych punktach, a następnie wydelegowanie fachowca od analiz typu tajemniczy klient i zdefiniowanie, czy w rzeczywistości pracownicy zachowują się nagannie.
Jeśli zainteresował Cię ten tekst, to super, gdyż ten opublikowany poniżej (https://gdr.pl/) również ma równie ważne informacje – nie zwlekaj, tylko przeczytaj go.