Zewnętrzna reklama mieniona jest z języka angielskiego outdoor albo reklamą uliczną.
Outdoor znaczy reklamę, która jest eksponowana na zewnątrz na specjalnie do tego przeznaczonych nośnikach reklamy: billboardach, słupach ogłoszeniowych, nośnikach zamontowanych na wiatach przystankowych czy też kioskach, tablicach elektronicznych czy też telebimach.
Źródło: http://www.flickr.com
Reklamy outdoorowe należą do technik marketingu niestandardowego lub marketingu partyzanckiego. Przykładem takowej reklamy może być opakowanie budynku albo reklama wielkoformatowa z wykorzystaniem trójwymiarowych form.
rodzaje reklam outdoorowych: billboardy Wrocław to popularne tablice wielkoformatowe przeznaczone do demonstracji plakatów reklamowych. Na ogół lokowane są przy ulicach poza obszarami zabudowanymi. Billboard często bywa oświetlony dla zapewnienia stosownej widoczności plakatu nocą. Citylight – jest to reklamowy panel o rozmiarach 1,20 × 1,80 m. Plakat reklamowy zawieszany jest za szybą oraz podświetlany.
Czy masz ochotę może dostać link do strony hotele w centrum krakowa, gdzie oczekują na Ciebie nowe teksty? Mamy nadzieję, że spodoba Ci się nasz portal.
Citylight montowane są na przystankowych wiatach, latarniach bądź jest wolnostojącą reklamą. Reklama pneumatyczna – to dmuchana reklama, ma mobilny pneumatyczny nośnik zewnętrznej reklamy. Jest prędka w instalacji jak też bezproblemowa w przewozie, a prócz tego efektownie się prezentuje. Używana bywa na plenerowych imprezach. Reklama wielkoformatowa – tego rodzaju reklamy mają nawierzchnię powyżej 100 m². W większości wypadków są montowane na murach budynków czy też na rusztowaniu w trakcie remontu domu.
Wielkoformatowe reklamy wykonane są z winylowej siatki backlight, jaka przepuszcza światło albo z pełnego winylu frontlight, jaki nie przepuszcza światła. Wielkoformatowa reklama może także mieć formę reklamy wolnostojącej.