Audyt e-sklepu może być bardzo przydatny

Żaden sklep internetowy nie jest pozbawiony wad i niedociągnięć. Można je wskazać po wykonaniu dokładnego przeglądu witryny. Taka wszechstronna analiza jest określana jako audyt e-commerce lub audyt sklepu internetowego. Po jej wykonaniu sprzedawca dowiaduje się, jakie obszary działania e-sklepu wymagają szybkiej poprawy.


Specjalista zbada wszystkie najważniejsze aspekty

Biznesmen

Autor: http://sxc.hu
Źródło: http://sxc.hu

Właściciele sklepów internetowych najczęściej zlecają wykonanie audytu wyspecjalizowanej firmie. Takie rozwiązanie ma dwie ważne zalety. Po pierwsze, specjalista zajmujący się branżą e-commerce może zwrócić uwagę na wiele kwestii, o których przedsiębiorca nie zdaje sobie sprawy (np. ze względu na brak doświadczenia). Dlatego audyt e-commerce jest szczególnie użyteczny dla początkujących sprzedawców. Warto również wspomnieć o tym, że właściciel e-sklepu dzięki zleceniu badania zewnętrznej firmie zyskuje nową perspektywę. Osoba zajmująca się doradztwem w zakresie e-commerce może zaproponować ciekawe rozwiązania niektórych problemów lub nowe metody zwiększenia konwersji.

Prawdziwy audyt e-commerce to kompleksowe badanie, które dotyczy praktycznie wszystkich aspektów działania sklepu internetowego. W związku z tym firmy wykonujące audyt dzielą swoje działania na kilka etapów. Przykładowy plan audytu e-commerce może wyglądać następująco:

1) Analiza treści umieszczonych na stronie pod względem obecności słów kluczowych i perswazyjności. Propozycje zmian w zakresie content marketingu.
2) Analiza strony z punktu widzenia pozycjonowania. Zbadanie takich kwestii jak porządek w kodzie i obecność odpowiednich nagłówków oraz metatagów. Zaproponowanie zmian, które przyczynią się do optymalizacji witryny.
3) Analiza ruchu na stronie, źródeł odwiedzin oraz zachowania użytkowników. Obliczenie współczynnika konwersji. Przedstawienie propozycji zmian poprawiających konwersję.
4) Analiza dotychczasowych działań SEO oraz aktualnej pozycji strony w wyszukiwarce. Opracowanie rozwiązań, które zwiększą ruch pochodzący w wyszukiwarki.
5) Analiza wizerunku sklepu w sieci oraz opinii użytkowników. Zaproponowanie odpowiednich działań wizerunkowych.
6) Analiza działań i pozycji najważniejszych konkurentów. Określenie strategii dalszego rozwoju dla badanego sklepu.

Firma zajmująca się audytem sklepów internetowych może zaproponować zupełnie inną kolejność działań. Najbardziej istotne jest to, czy zakres badania będzie obejmował główne aspekty działania e-sklepu.

Sklepowy audyt powinien być wykonywany regularnie …

W ramach uzupełnienia warto dodać, że audyt (więcej szczegółów) sklepu internetowego powinien być zlecany systematycznie. Dzięki takiemu rozwiązaniu sprzedawca może się dowiedzieć, jaki efekt mają zmiany wprowadzone od czasu ostatniego badania. Audyt jest także okazją na sprawdzenie, czy inne sklepy nie stosują już bardziej skutecznych sposobów reklamy lub zwiększania sprzedaży.